Melancholy of Sea – IV

دوست دارم

چه چیزی را دوست دارم؟ نمی‌دانم. من هیچ چیزی را دوست ندارم. من فقط یک کم خسته شده‌ام. این جمله را هزار نفر نوشته‌اند و من نفر هزار و یکم هستم ولی اشکالی ندارد. دلم برای تک‌تک آن هزار نفر هم می‌سوزد.

این دستخط پفکی من روی دفتر یادداشت است. خط پفکی اختراع پسرخاله‌ام است. یعنی خودش می‌گفت که پفکی می‌نویسد. اما دستخط او واقعن پفکی‌تر بود. یک «چیزی» داشت که حروف و کلمه‌ها خیلی گردالوتر به نظر می‌آمدند. شاید همان «چیز» بود که باعث شد زودتر بمیرد، زودتر از بقیه ما. نمی‌دانم، اگر زنده بود هم شاید فرقی نداشت. من مدتهاست دنبال ریشه‌یابی بدبختی‌ام هستم. اما دیگر می‌دانم که ریشه‌ای ندارد. پسرخاله‌ام، زنم، هیچکدام. پسرخاله‌ام ۱۳ سال پیش مرد و من تازه سه سال پیش یادم افتاد بهش فکر کنم و ببینم چه اثری روی من گذاشته. چون دنبال دلیل بدبختی‌هایم بودم و قطعن آدمی که مرده دلیل مناسبی برای دلیل بدبختی است. همینطور زنی که ازش جدا شده‌ای. اینها کاندیدهای کلاسیک علل بدبختی هستند. اما این نوع ریشه‌یابی روش کار روان‌شناس‌ها و بدنسازها است. روش کار من اینطوری است که دستهایم را بالا می‌گیرم و می‌گویم من نمی‌توانم. من نمی‌توانم ریشه بدبختی‌ام را پیدا کنم چون ریشه‌ای ندارد. من از قشری هستم که اقشار دیگر بهش می‌گویند متوسط رو به بالا. بنابراین نباید بدبخت باشم. چون بی‌دردی مترادف خوشبختی است. اما با اینهمه بی‌دردی کماکان ساعتها کند می‌گذرند و بعضی وقتها اصلن همه چیز متوقف می‌شود. اینجور وقتها بارها و بارها به یک آهنگ گوش می‌کنم. هدفی از این تکرار ندارم. شاید اگر یکبار دیگر گوش کنم عقربه‌ها شروع به حرکت کنند. و راه بیفتیم. امیدواریم راه بیفتیم و به جای خوبی برویم. من دلم مسافرت می‌خواهد، اما مسافرتی که تویش ۱۵ سالم باشد. یعنی انگار دلم دو تا سفر می‌خواهد، یکی با ماشین زمان به ۱۵ سالگی و دومی یک سفر در ۱۵ سالگی به شمال یا هر مقصد مسافرتی دیگری. من توی سفرها همیشه سردرد داشتم اما خوشحال بودم. چرا خیلی از سفرها را فر دادم و نرفتم؟ نمی‌دانم. الآن پشیمانم. کاش تک‌تک آن سفرها را رفته بودم. شاید توی یکی‌شان اتفاق عجیبی می‌افتاد و اوضاع به منوال دیگری پیش می‌رفت. هر منوالی غیر از منوال فعلی که مرا به اینجا رسانده برایم خواستنی و قابل قبول است. حتی آن منوال پرت و پلایی که در آن من یک فیلبان هستم و روزها به فیل‌هایم سر می‌زنم. چون من علاقه زیادی به فیل‌ها دارم. فیل موجود مورد علاقه من است. فیل. نگفتم به کسی اما همین الآن هم یک فیل گنده و طوسی رنگ دارم که ازش نگهداری می‌کنم. او با خرطومش حرف میزند و من جوابی برایش ندارم. من فیل‌ها را دوست دارم و یک فیل هم توی دنیا هست که مرا دوست دارد. اما قطعن هنوز کیلومترها تا فیلبان شدن فاصله دارم.

15 Responses to “Melancholy of Sea – IV”


  1. 1 ندا سپتامبر 7, 2012 در 7:48 ب.ظ.

    خرس عزیز تو شماره یک دوبار متن تکرار شده.

  2. 4 رعنا سپتامبر 7, 2012 در 8:14 ب.ظ.

    فیل، خرس، حیوان های گنده اسلوموشن..

  3. 5 R سپتامبر 7, 2012 در 10:21 ب.ظ.

    I love these little sea posts! Keep it up

  4. 6 ساحل سپتامبر 8, 2012 در 1:26 ق.ظ.

    با اینکه گفتی نظر دادن وظیفه نیست ولی انقدر پستت خوب بود که وادارم کرد نظر بدم و بگم که منم آرزومه که برگردم به 15 سالگیم و منم از اینکه سی ساله شدم کلافه ام و فکر می کنم همه اینا به خاطر اینه که ما آدمای به شدت تنهایی هستیم و وقتی 15 سالمون بود انقدر تنها نبودیم…

  5. 7 kiwi/bita سپتامبر 8, 2012 در 2:20 ق.ظ.

    كمتر شده كه دلم بخواد برگردم به گذشته…از گذشته ها هم خاطرات خوش دارم كه با مزه مزه كردنشون هنوزم غرق لذت ميشم…و هم خاطرات جور واجور نا خوش آيند…اما دوست ندارم به هيچ كدومشون برگردم. نه خوبا نه بدا…حتا دوست ندارم به آينده هم سفر كنم…هميشه ترجيح دادم كه در «حال» باشم…نميدونم شايد چون تنبلم… نه حوصله شنا در درياى گذشته دارم و نه دل زدن به اقيانوس آينده…فعلا» كه با «حال»م حال ميكنم…

  6. 8 ســــورنا سپتامبر 8, 2012 در 11:19 ق.ظ.

    اینجا هم دوست داشتنی بود شخصیتی که داشتیم. بعدتر فکر می کنیم که آهان ! فلانجا رو فراموش نکنیم و بهمان اتفاق برای من بوده و بر جریده ی عالم مثبوت هست. اما بعدتر-تر می بینیم همین ما مانده ایم و کالبدی که جای دمیدن ، تویش فوت کرده اند. از آنطرفمان نشتی دارد .. بدجور.
    هرجا هستی خوب باشی
    م.ش

  7. 9 سامان سپتامبر 8, 2012 در 10:45 ب.ظ.

    من همه اون سفرها رو رفتم و هیچ اتفاقی نیوفتاد. خودتو لوس نکن بیشین زندگیتو بکن

  8. 10 ناشناس سپتامبر 10, 2012 در 6:37 ق.ظ.

    BUTTERFLY EFFECT

  9. 11 ناشناس سپتامبر 10, 2012 در 2:22 ب.ظ.

    دوست دارم بلاگتو

  10. 12 Euphoria سپتامبر 10, 2012 در 3:03 ب.ظ.

    فیلبان ..منم بهش فکر کرده بودم عجیب آرامش بخشه

  11. 13 بهانه سپتامبر 11, 2012 در 2:08 ب.ظ.

    یه بار نشد بیام اینجا (البته جاهای دیگه هم همینطور)کامنت بخونم و نبینم که 63 درصد!! خواننده ها نوشتن که آی منم همینطور و منم دقیقا همونی که گفتی و منم از فلان چیز خوشم میاد و یا از فلان چیز بدم میاد و اه و اه وای و ال و بل و آخ و اوخ و…
    فیدبک وکامنت صادقانه و فکر شده میتونه کامل کننده پست باشه ولی نمیدونم چرا تو وبلاگا کمتر به این جورکامنتا برمیخورم و یا بهتر بگم نمیدونم چرا اینجا دنبال واکنشهای بهتری میگردم
    ای بابا بگذریم

  12. 14 من سپتامبر 11, 2012 در 3:56 ب.ظ.

    خرس، تو رو خدا انقد غمگين نباش :(

  13. 15 Rahim سپتامبر 11, 2012 در 4:53 ب.ظ.

    خرس عزيز خيلي وقته كه از خشكي و آب دارم دنبالت ميكنم، بابا دست مريزاد! به مستقيم ترين شكل ممكن ميشه حست كرد! من نميدونم تو براي خودت مينويسي يا مخاطبت ولي اينو ميدونم كه هرچقدر كه له تر ميشي بهتر مينويسي :)) !!! اين غربت لعنتي رو با همه پيچيدگيهاي فلسفي و فرهنگي كه واسه آدم درست ميكنه به حدي خوب به قلم آوردي كه خيالم راحته من ديگه نيازي نيست به فكر نوشتن اوضام باشم تو غربت و اين حسيه كه مطمئنم خيلي از خواننده هات دارن! من به هيچ وجه نميخوام بگم كه ناراحت نباش يا اصلاً چيجوري باش، اولاً به من مربوط نيست و ثانياً من با از لحظه هايي كه داغون داغون بودي بيشترين حظ رو بردم از نوشتنت بنابر اين نميخوام شانسم و واسه محظوظ شدن كم كنم، هرچقدر هم كه ميخواد اين طرز فكر خودخواهانه و غير انساني باشه!!!!! براستي ممنون كه مينويسي و بيش از هر پستي ممنون بخاطر پست اكرم ، كه واقعاً منو با خودش برد و گمم كرد تو خط به خطش ! احسنت به تو!!


پاسخی بگذارید

KHERS’s Twitter

بایگانی

Blog Stats

  • 1,056,024 hits

grizzly.khers@gmail.com


