بهاریه خرس

با آغاز فصل بهار خرسها از خواب زمستانی بیدار می شوند، کش و قوسی به عضلات پوسیده شان می دهند، صورت پشمالودشان را توی آینه ای که روی دیوار غارشان نصب است نگاه می کنند، با چنگالهای تیزشان زیر گلویشان را می خارانند و پیش خودشان فکر می کنند «باز بهاری دیگر». بعد دستی به شکم سابقن تپل شان می کشند و با طمانینه از در غار خارج می شوند و آرام می روند سمت رودخانه سر کوچه که چند تا قزل آلای رنگین کمانی شکار کنند. توی راه تا دم رودخانه دست راست شان را نرمش می دهند و آرام آرام سرعت نرمش را زیاد می کنند تا به آمادگی جسمانی مطلوب برسند. بهر حال درست نیست که دم رودخانه چهار تا ماهی مچل شان کنند و خرسها دستمایه خنده اهل جنگل بشوند.

برای من اما بهار امسال یک کمی متفاوت است چون که ده روز قبل از شروعش بالاخره دفاع کردم. همه چیز به آرامی و ملایمت تمام شد و داورها عقده ای بازی در نیاوردند. من هم به مناسبت رفتار پسندیده شان آب-جو مهمان شان کردم. البته چون دقیقن دوازده ظهر بود و همه دل ضعفه گرفته بودند نهارشان هم افتاد پای من. پس فردایش هم زنم برای سه ماه کارآموزی رفت تورنتو. قبل رفتن یک کم سخت بود، مخصوصن از این نظر که توی چمدانش ۳۲ کیلو بار زده بود و توی فرودگاه داشتم بولیزهای بیریختی را که تا حالا توی زندگیش نپوشده بود را با حالتی پیروزمندانه از چمدانش در می آوردم و پرتاب می کردم توی کیسه. یعنی دیدی گفتم. بعد برایش بستنی شکلاتی خریدم و نشستیم وسط فرودگاه به لیس زدن. بعد هم رفت و من کجکی ایستاده بودم و رفتنش را نگاه می کردم و خب دروغ چرا، غمزده بودم. اگر می خواهی بعلت ال دی مسخره ام کنی یادت باشد که ال دی دو تا شرط حداقلی دارد که شامل حال من نمی شوند، پس من رسمن هنوز وارد ال دی نشده ام*:

۱- مدت زمان ال دی عمومن نامعلوم است و در بهترین حالت حداقل ۴-۵ سالی طول می کشد (توضیح واضحات: زمان لازم برای اخذ درجه دکترا). لذا سه ماه برای یک ال دی بازِ تیر بیشتر شبیه یک شوخی است.

۲- ال دی وقتی معنی پیدا می کند که دو نفر هنوز موفق به اشتراک سقف نشده اند و درست سر بزنگاه شروع زندگی مشترک دست تقدیر جدایشان کرده. برای افرادی که مدتی زیر سقف مشترک بوده اند ال دی بیشتر در حکم مرخصی است. مثال: آیا پدر من که برای هفته هایی بی انتها مادرم و یک گله بچه را ول می کرد و می رفت «ماموریت» احساس ال دی داشت؟ خیر.

برخلاف خرسها من با شروع بهار بیشتر به غارم علاقمند شده ام. هنوز دانشگاه می روم اما بزودی تمام می شود و بعد سفر تفریحی-زیارتی خرس شروع می شود. یک هفته می روم تورنتو تا هرچه بیشتر ثابت کنم که ال دی نیست. از آنجا هم ایران، البته سر راه ایران به مدت ده روز می خواهم دنیا گردی کنم. ناگفته پیداست که الآن سه هفته است که به این ده روز و کجا برومش فکر کرده ام. اول گفتم لندن-بارسلون-آمستردام. بعد توی اینترنت خواندم که توی ده روز ماکسیمم یک یا دو سفر شدنی است. الآن می خواهم با نیویورک شروع کنم، چون یک اتوبوس پیدا کرده ام که با ۸ دلار انسان را از تورنتو به بوفالو می برد. از آنجا به بعدش را هم یک غلطی می کنم. ولی در ورای همه این اسامی شهرها می دانم که چه تیپ آدمی هستم. من یک خصوصیت گندی دارم که خیلی در مورد این کارها فکر می کنم و رویا می بافم و بعد رویا ها را پنبه می کنم و دوباره از اول می بافم. در این مسیر کلی مطالعه می کنم و الآن هم اطلاعات جامعی از تمامی پایتخت های اروپا دارم، اما آخرش گشادی کار خودش را می کند و یکهو دیدی بجای این گنده گوزی ها یکراست رفتم به سوی سرزمین خورشت و کباب و سنگک و پیاده روی های عصرگاهی توی کوچه های دودگرفته.

*دست و پا زدن مذبوحانه آدمی که خودش میداند و بقیه هم میدانند که توی ال دی است.

9 Responses to “بهاریه خرس”


  1. 1 مهندس بيكار مارس 20, 2011 در 8:24 ب.ظ.

    آقا يه چيز ميگم جون من نخندي ها!
    خوب ما از دهاتمون كه اومديم اونجا ال دي نداشت.
    بعد من رفتم ويكي.
    اينجا رو ببين:
    http://en.wikipedia.org/wiki/LD
    بعد الان من هنوز گيج ميزنم!
    نخند ديگه…
    راستي سال نو مبارك، ماهي هاي خوبي بگيري!

  2. 2 مهندس بيكار مارس 20, 2011 در 8:26 ب.ظ.

    پيداش كردم
    http://en.wikipedia.org/wiki/Long-distance_relationship
    بايد بگي ال دي آر!

  3. 3 lexic مارس 21, 2011 در 2:05 ب.ظ.

    چون یک اتوبوس پیدا کرده ام که با ۸ دلار انسان را از تورنتو به بوفالو می برد.
    خب آره،ولی تو که خرسی.
    هار هار هار.

  4. 4 زیتا مارس 21, 2011 در 9:20 ب.ظ.

    آقای خرس نمی دانم این اتوبوسی که پیدا کردی اسمش مگاباس است یا نه ولی در هر حال لینکش اینه که پایینه. به طرز مشکوکی ارزون تموم می شه. چکش کنی بدک نیست

    http://us.megabus.com/

  5. 6 جوجو مارس 22, 2011 در 1:23 ق.ظ.

    شما مگه قبلا هم توی ال دی بودی که می گی ال دی باز تیر؟

  6. 7 همایون مارس 24, 2011 در 7:02 ق.ظ.

    هی مهندس! خوبی؟
    مگاباس رو بپا که اینجوریه که ۳-۴ بار که چک کنی یه ساعت و تاریخ خاص رو، قیمتش رو بالا میبره، بعد بایست ۱ روز صبر کنی و اگه کس دیگه‌ای چک نکنه دوباره کم میشه قیمتش. نزدیک هم که بشی به روز سفر، قیمتش بالا میره.

    سر راه نیویورک از آلبانی رد میشی. قصد یه شب (یا بیشتر) موندن داشته باشی یه مبلی هست اینجا که مال خودته خلاصه!
    در مورد نیویورک هم احتمالا باید بتونم راهنماییت کنم که چه کنی و کی بکنی و کجا بکنی و اینا (همین دیروز تازه از سفر ۶ روزه نیویورک برگشتم که یکی از دوستانم رو دور شهر گردوندم، جای شما خالی، خیلی خوش گذشت!).

    خبرشو بده اگه رشته نقشه نیویورک رو پنبه نکردی و خواستی در خدمت باشم، خوشحال میشم ببینمت.

    پ.ن.) تبریک بابت دفاع و اینا!

  7. 8 caspiansea مارس 24, 2011 در 10:37 ق.ظ.

    manam alan too ie LD e kootah moddat am! Hamdardi mikonim!!!

  8. 9 زادسرو مارس 26, 2011 در 9:22 ب.ظ.

    سلام استاد
    مبارکه. دیگه رسما دکتر شدی. بالاخره انجامش دادی . خیلی مبارکه. واسه ما هم خوب شد. جالا دیگه پز میدیم یه رفیق داریم از کانادا دکتری گرفته. خیلی مبارکه. خوشحالم برات


پاسخی بگذارید

KHERS’s Twitter

  • تنها خوبى اينترنت ضعيفم اينه كه توى اينستا همون عكساى محو رو لايك ميزنم و سر ميدم ميرم پايين زودتر كارم تموم شه. 1 day ago
  • بعلت ترک سیگار شامه‌م انقدر تیز شده که گاهی فکر می‌کنم این دیگه دماغ نیست، شمشیره. 3 days ago
  • قاطی کردن سالاد کهنه و نو جرمه. 3 days ago
  • اصل پول و سود پول دو تا چيز متفاوتن. 4 days ago
  • @better_el من گفتم؟ 😑 4 days ago

بایگانی

Blog Stats

  • 1,089,202 hits

grizzly.khers@gmail.com


