علاءالدین

توی این بلبشوی انقلاب مصر و راهپیمایی و دفاع تزم، دارم میرم سفر. یعنی باز زنم کنفرانس داره و منم مثل یه علاف ساکم رو جمع می کنم، مایو و شرت و جوراب و تی شرت گرافیکی بر می دارم و راهی فلوریدا می شم. اگر دست خودم بود و می خواستم تفریحی برم یونایتد استیک آو آمریکا، یا نیویورک رو انتخاب می کردم یا مثلن سانفرانسیسکو. فلوریدا مال خانواده های علویه که دوازده سر عائله دارن و بچه ها رو می برند دیزنی لند تا مجسمه های غول آسای میکی موس و سیندرلا ببینند. الآن اینا رو که گفتم فکر می کنی مثلن سرسپرده شخصیت های دیزنی نیستم؟ سخت در اشتباهی. من هر هفته کارتون علاءالدین رو نبینم هفته ام یه چیزی کم داره. جینی، غول چراغ جادو، برای من تجسم نمک و درایت هستش. هنوز وقتی به صحنه ای می رسم که جینی داره با قالیچه پرنده شطرنج میزنه و کراواتش را سفت می چسبه و با تعجب و میگه «آیم لوزینگ تو ئه راگ»، من اونجا از خنده به خودم می شاشم. خود داستان علاءالدین هم بسیار پرمغز و شیرین هستش. هیچ توجه کردی که اولش یاسمین میرینه به سرتاپای علاءالدین و تحویلش نمی گیره، ولی بعد که میفهمه علاالدین قالیچه پرنده داره باهاش دوست میشه و میرن باهم گلچرخ می زنن و لاو میترکونن؟ خب این استعاره از اینه با پای پیاده و یا حتی پراید، فنی نمیشه زد، ولی همون فن با یه بی ام و سری سه براحتی قابل انجامه. تازه، فلوریدا که فقط مجسمه علاءالدین نیست. رولر کوستر داره با صفر تا صد دو نیم ثانیه. یعتی فراتر از فراری و لامبورگینی و مک لارن و اینا*. بعد با این سرعت، دو تا رولر کوستر شاخ به شاخ بهم نزدیک میشن و با فاصله ۲۵ سانتیمتر از کنار هم رد میشن. این یعنی آدرنالین، یعنی اردنگی به زندگی ای که دیروزش مثله پریروزه و فرداش مثله هزار تا روز دیگه.

*بله، من در دوران نوجوانی و جوانی خواننده پر و پا قرص مجله ماشین بودم، و دوست دارم از همین تریبون به فردی که با امضای مستعار «حی» مطالب کوتاه انتقادی و با نمک (به زعم خودش) می نوشت، بگم که خنک ترین ستون نویسی هستی که تو عمرم دیدم. تورو خدا برو فیلمنامه علاالدین رو بگیر ببین چی میگه جینی، شاید یه جرقه ای توی مخت بخوره.

10 Responses to “علاءالدین”


  1. 1 مهدی فوریه 13, 2011 در 8:18 ق.ظ.

    حی خود شبیری بود 100 بارم بیچاره گفته بود!
    باز اون زمان همون رو هم میتونست بنویسه دهه شصت خودش کلی کلفت بازی بود.
    الان بهشون گفتن باید صورت زنهای توی ماشین ها رو برای چاپ شطرنجی کنن.
    تو هم انتظارهایی داری ها!این جا ایرانه لعنتی شوخی نیستش!!

  2. 2 زیتا فوریه 13, 2011 در 5:35 ب.ظ.

    آقای خرس، فلوریدا که فقط دیزنی لند نیست. میامی داره که خیلی صفا سیتیه. تازه کی وست (key west)هم هست. می گن آقامون همینگوی وداع با اسلحه رو اونجا نوشته. بنده خودم شخصا ارادت مخصوصی دارم به این خطه. خوشا به سعادتون که آفتاب طلبیده شما رو. ما رو که برف و سرما اینجا به باد فنا داد…

  3. 3 Rodin فوریه 13, 2011 در 5:52 ب.ظ.

    بیبین اتفاقن دیروز فاکس سیریز داشت علاالدینو می داد. منم به یاد خرس نشستم دیدم یه تیکه هاییشو. بعد ببین حواسم بود اونجاش که گفتی جاسمین تا قالیچه ی پرنده رو دید و نرم شد و سوار شد؛ بیبین به خاطر قالیچه پرنده نبود، تو صحنه ی بعدش به علالدین می گه تو فکر کردی من خرم و تورو نشناختم؟؟ من شناختمتو اینا.
    ببین جزمین کلن یکی از معدود کرکترهای زن باهوش تو دیزنی ه. به این دیکه نرینین توروخدا.

    فلوریدااااا رو بچسب.

  4. 4 zadsarv فوریه 13, 2011 در 6:40 ب.ظ.

    ایول بابا میرین ینگه دنیا حال میکنین جان تو ! میگم خب توام یه مقاله ای چیزی از خودت در کن یه بارم به واسطه تو یه جایی برین. آبرومونو بردی که کلا

  5. 5 پسر دهاتی فوریه 13, 2011 در 10:04 ب.ظ.

    سلام.

    همین.

  6. 6 Smiley فوریه 13, 2011 در 11:27 ب.ظ.

    انگار از اول تا آخرش داری در مورد چیزایی حرف میزنی ک..
    بنده با جمله بالا ری اکشن ام به پست تونو شروع کردم، و در هنگام رسیدن به «که» ترمز کردم؛ پست رو دوباره خوندم و جمله فعلی رو بدون ویرایش شروع کردم:
    اصن انگار که در مورد خیلی چیزا نمی خوای حرف بزنی، ولی میان. نمی دونم. پست عجیبی بود خلاصه.

  7. 7 caspiansea فوریه 14, 2011 در 11:04 ق.ظ.

    khosh begzare. jaaie manam khosh begzaroon.

  8. 8 مهندس بيكار فوریه 15, 2011 در 8:19 ب.ظ.

    آقا مثه اينكه فيله رفت خونشون!
    خوش بگذره جاي ماروهم خالي كن تو يواس! :D

  9. 9 مهندس بيكار فوریه 15, 2011 در 8:21 ب.ظ.

    آقا راستي يه سوال؟
    شما الان از اونجا واسه يواس ويزا گرفتين يا با همون ويزاي كانادا ميشه؟

  10. 10 بیتا فوریه 18, 2011 در 7:48 ب.ظ.

    بابا عالی بود مخصوصا پارتیزانهای قطب شمال.عاشق نوشته هاتم.


پاسخی بگذارید

KHERS’s Twitter

  • خوشخواب، قاتل کمر (بین خطوط: چند ماهه رو زمین می‌خوابم) 33 minutes ago
  • مدتیه فیلم نمی‌بینم، هر از گاهی یه کم از فیلمایی که قبلاً دیدمو دوباره می‌بینم. 34 minutes ago
  • سوالی که با تماشای عکسای قدیمی زیاد از خودم می‌پرسم: چجوری از این [با انگشت به عکس اشاره می‌کند] خوشم میومد؟ 35 minutes ago
  • RT @nadernariman: سخت تر از کار تو معدن کارگر معدنیه که باید آخوند معدن رو تحمل کنه https://t.co/qpiUT8niOw 39 minutes ago
  • اگه خود جان لنون زنده بود احتمالا از اون عينكا نميزد. 6 hours ago

بایگانی

Blog Stats

  • 1,056,793 hits

grizzly.khers@gmail.com


