من و شترم

دوباره برنامه استخر را شروع کردم. دومین هفته و چهارمین باری است که رفته ام و هر دفعه چهل تا طول ۲۵ متری زده ام برای همین صلاحیت نوشتن این جمله ها را دارم. سری اول کما فی السابق توی دوش عمومی لخت نشدم. مجبور می شدم شب توی خانه برم حمام. بعد از خودم بدم آمد. یعنی چی که آمدم خارج و دودستی چسبیدم به سنتهای بابام؟ جوگیر شدم و همان بعد استخر رفتم سوپرمارکت یک شامپو و یک شامپو بدن بخرم و از دفعه بعد کشف حجاب کنم. بعدش هم برنامه داشتم ساک ورزشی و شلوار ورزشی و قفل لاکر بخرم تا مجبور نباشم عین عمله ها شورت و عرقگیر را بیندازم توی کیسه و بدون قفل بیمه امام زمان بکنم. بعد هم با مصیبت شلوار جین را روی پاهای نیمه خیس بکشم بالا و پاچه هاش هم که خیس می شوند و کثافت کاری. فهمیدم که اصلن علت فرار من از ورزش مورد علاقه ام همین موانع مسخره بوده که با یک کم کار فرهنگی و بیست دلار هزینه مرتفع می شوند.

یک شامپوی هد اند شولدرز برداشتم. حراج بود. از شامپو بدن بدم می آید، چون یک توهمی دارم که کف اش هیچوقت پاک نمی شود. با خود صابون مایع دستشویی هم این مشکل را دارم. به نظرم هر چقدر آب می کشی باز هم یک لایه نامرپی کف باقی می ماند. ولی خب، لیف و صابون کیسه هم برای دوش عمومی یک کم بیشتر از ضایع است. بعد فکر کردم چقدر خوب می شد اگر یک شامپوی دو کاره اختراع می شد، هم برای کله و هم برای تن. اصلن چرا خودم ایده را ثبت نکنم؟ فکر کن چقدر راحت می شویم. دیگه لازم نیست دو تا قوطی گنده را ببری توی دوش و به زور سعی کنی جفت شان را توی جاصابونی قد کف دست جا بدهی. بعد هم که حتمن یکیشان می افتد کف زمین. در این لحظه دو تا سناریو محتمل است:

۱تا قوطی می افتد زمین، بغلی یک فین گنده می کند و یک نیمروی سبز و زرد روی کفآبه ها شناور می شود و می چسبد به قوطی شامپوی (بدن) تو.

۲خم می شوی که قوطی را برداری ولی دوست کناری میچسباند بهت.

اگر من شامپوی دو کاره را اختراع کنم تمام آسیب دیدگان سناریو های بالا مشتری پر و پا قرص محصولم خواهند بود. خط تولید می زنیم. شامپوی دوکاره خرس: برای کله و کپل و ک.و.ن شما، محصولی از لابراتوار دکتر عبیدی. توی همین فکرها رسیدم به فقسه شامپو بدن ها توی سوپرمارکت. بدون فکر دستم رفت سمت محصول حراج شده که ناگهان بغلش در کمال ناباوری یک قوطی شامپو دو کاره دیدم. ایده ام را زدن! جامعه مصرفی که می گویند همین است ها. یعنی واسه نیازهایی که توی رویاهای پرت و پلایت هم داری محصول می فرستند به بازار.

امروز استخر شلوغ بود. عمیق در سلطه‌ی اسبان آبی تیم واترپولوی دانشگاه بود و نصف بیشتر کم عمق هم دست تیم شنا. دو تا خط مانده بود برای ما هفشده تا متوهم با سایزهای مختلفی از شکم. از چینیه اجازه گرفتم و پریدم توی خطش. به نظرم عملگیه که همینطور بپری توی خط. البته ملت می پرند ها. همین چهار ماه توی یک خط عمیق داشتیم طول می زدیم که یک کچل پشمالو پرید توی خط مان. همینطور ک.و.ن نشسته. شنا هم نکرد و لب دیوار را گرفته بود و قلت می خورد. بعد به فارسی داد زد «احسان، بیا اینجا، غرق نمیشی، منم دیوارو گرفتموقاحتش غیر قابل باور بود. من رفتم خط بغلی. بگذریم. طول ۳۳ بودم که دیدم سیاوش قمیشی دارد از روبرو به سمتم شنا می کند. حتی شیشه های عینکش هم آبی بود. شنا سگی می کرد. پروفایل بدنش به جای که اینکه موازی سطح آب باشد تقریبن عمود بود. انگار داشت راه می رفت فقط بدون برخورد پا به کف استخر. پیرها همینجور شنا می کنند دیگر. منم از پنج سال دیگر همینم. بابام الآن از اینهم بدتر است. همه مان همین می شویم. پس الآن که نیستیم خودمان را از خنده محروم نکنیم.

با افتخار مایو را کندم و با شامپو دوکاره رفتم توی دوش. هیچکس نبود. مفصل کف راه انداخته بودم. چشمهایم را بسته بودم و کله و صورت بدن را با هم می شستم. کف کم می آوردم یک چنگی به کله می‌زدم و کف تولید می‌کردم برای بدن. همه‌ی لا و لوها را کفی کرده بودم. بعد صدای حرف آمد. چشهایم را آب کشیدم و دیدم چهار تا جوان ۱۶۱۷ ساله کله بور آمدند توی دوش، با مایو. پدرسگها لخت نشده بودند. شانس گه ما انگار اینها هم اختلاف فرهنگ بین دو نسل دارند. نسل جدیدشان ماخوذ به حیا شده‌اند. مهاجر بدبخت نمیداند با کدام سازشان برقصد. الآن لابد اینها تو دلشان می‌گویند «کله سیاه جوگیر رو ببین، دو روزه اومده اینجا واسه ما ک.و.ن لخت میاد استخر، حالا بدون الآن خونه شون زنش با پتو از قابلمه ها حجاب گرفته و تو پارکینگشون هم شتر دارنمردک جوگیرهمه جانم هم کفی بود. هی خواستم دست بیندازم لا و لوها و کفها را آب بکشم، نگاه این دو تا نمی‌گذاشت. پشتم را کردم به دوش، یک انحنای ظریفی به باسنم دادم که آب خودش برود و کارش را انجام بدهد، نشد. آخر سر بی خیال شدم و با لا پای کفی برگشتم سر خانه و زندگی و پیش شترم.

16 Responses to “من و شترم”


  1. 1 مهندس بيكار نوامبر 16, 2010 در 7:18 ق.ظ.

    چه كردي با اين پست!
    بيخودي نيست كه روزي 3 بار اينجارو چك ميكنم!
    مي خوامت…

  2. 2 نازلی نوامبر 16, 2010 در 9:41 ق.ظ.

    خیلی خوب بود پسر D:

  3. 3 caspiansea نوامبر 16, 2010 در 11:15 ق.ظ.

    HAHA!!!! in moshkel o khodam am daram! vali too gyme daneshgah e inja mamulan ie doosham hast ke jolosh parde dare baraie baro bache ha ee mesl e shoma ke makhooz be haia hastin!:))

  4. 4 thenewcomer نوامبر 16, 2010 در 1:30 ب.ظ.

    Absolute same problem in women’s changing room. the older ones walk proudly about with every centimentre of their bofy showing, the younger ones cover up.

  5. 5 تس آپه نوامبر 16, 2010 در 3:22 ب.ظ.

    پس سونا رو چی می‌گی؟ مشکل در اونجا دو برابره.

  6. 6 جلیل نوامبر 16, 2010 در 4:35 ب.ظ.

    مهندس جان این شامپوهای دو کاره قبلا اختراع شده، من توی وال مارت دیدم، قیمتشون هم فرقی نداره با شامپوهای معمولی

  7. 7 خر نوامبر 16, 2010 در 7:37 ب.ظ.

    آقا کلی خندیدم. برگشتی به دوران اوجت. یاد اون دورانی افتادم که یک کافه باکلاس بودی در گوشه ای دنج.

  8. 8 مهدي نوامبر 17, 2010 در 9:07 ق.ظ.

    حال كردم قلم زيبايي داري اولين باره ميام وبلاگت ولي فكر كنم مشتري بشم

  9. 9 Smiley نوامبر 17, 2010 در 9:30 ب.ظ.

    شـــــیره دکـتر!

  10. 10 مهندس بيكار نوامبر 17, 2010 در 10:54 ب.ظ.

    دقيقا منم ميگم كف مايع صابون به زور پاك ميشه!

  11. 11 خر نوامبر 18, 2010 در 1:10 ق.ظ.

    ای کاش من اونجا بودم و اون کف ها رو پاک میکردم.

  12. 12 نشاط نوامبر 18, 2010 در 11:23 ق.ظ.

    مهندس این شترت ما رو کشت

  13. 13 mahshid نوامبر 19, 2010 در 4:35 ق.ظ.

    that was sooooo funy:) thank you

  14. 14 مهندس بيكار نوامبر 19, 2010 در 11:44 ب.ظ.

    خرس عزيز اين تصاوير چيه شير كردي. شنيده بودم ولي نديده بودم. ولي جالبه اين جماعت هندي توي خيلي جاهاي دنيا هم جزو كله گنده ها هستن. چرا اينجوريه؟ به خاطر جمعيت زيادشونه؟

  15. 15 تراموا فوریه 25, 2012 در 8:22 ب.ظ.

    خیلی خوب می نویسی. ممنون

  16. 16 nazanin مارس 3, 2013 در 11:09 ب.ظ.

    حاجی عااااااااالی به خدا


پاسخی بگذارید

KHERS’s Twitter

  • RT @i_entry: کاش مثل قدیم دوباره خرس حمله کنه به تایملاین. 1 day ago
  • تنها خوبى اينترنت ضعيفم اينه كه توى اينستا همون عكساى محو رو لايك ميزنم و سر ميدم ميرم پايين زودتر كارم تموم شه. 5 days ago
  • بعلت ترک سیگار شامه‌م انقدر تیز شده که گاهی فکر می‌کنم این دیگه دماغ نیست، شمشیره. 6 days ago
  • قاطی کردن سالاد کهنه و نو جرمه. 6 days ago
  • اصل پول و سود پول دو تا چيز متفاوتن. 1 week ago

بایگانی

Blog Stats

  • 1,089,955 hits

grizzly.khers@gmail.com


